Blu-Ray im Jahr 2020: tot oder lebendig???

Hier könnt ihr mit euren Neuerwerbungen protzen, Neuerscheinungen ankündigen etc.

Moderator: Murillo

Antworten
Murillo
die graue Eminenz
die graue Eminenz
Blu-Ray im Jahr 2020: tot oder lebendig???

Beitrag von Murillo »

Ich spiel seit einiger Zeit mit dem Gedanken, mir einen Blu-Ray Player und ein paar dazu passende Blue-Ray Discs zuzulegen.

Aber ist das im Jahr 2020 überhaupt noch zeitgemäß?
Ist die Qualität wirklich besser, als wenn ich z.B. einen Film auf Netflix streame?
Und wie groß ist der Unterschied der Qualität einer herkömmlichen DVD im Vergleich mit Blue-Ray?
Und macht es einen Unterschied, ob ich den billigsten Player für 60 EUR erwerbe oder einen für 200?

Ich meine alle diese Fragen ernst, denn ich habe 0 Erfahrung und bin absoluter Laie auf dem Gebiet. :mrgreen:
Hat hier jemand bereits (oder aus heutiger Sicht vielleicht eher: NOCH) Erfahrung mit Blu-Ray gemacht?

"Wenn etwas klappt, ist es meistens nur Glück. Deshalb sollte man nie zuviel Ahnung von einer Sache haben" (alte japanische Programmiererweisheit)

Neulich im Waschsalon:
"Nachdem mir bereits "Network" sehr gut gefallen hat, gewinne ich langsam wirklich Respekt vor Sidney Lumet."
"Du unnützer nichtsbringender mittzwanziger Fliegenschiss bekommst "langsam" Respekt vor Sidney Lumet?"
Damien3
Administrator
Administrator

Re: Blu-Ray im Jahr 2020: tot oder lebendig???

Beitrag von Damien3 »

hmmmmm ich habe alles.
Und ich benutze nur noch Stream!
Ich habe den BluRay PLayer selten an. Nur für die ganzen Konzertfilme usw.
Aber wirklich brauchen tue ich das nicht mehr.
Nimm dir die Kohle und investiert in einen 4K und mach ein Upgrade auf 4 K Netflix oder so.
Ich glaube das bringt mehr.
Im Grunde ist das das was ich immer gesagt habe das es mein Alptraum wäre.
Ich glaube ich sagte das im Zusammenhang damals mit der DVD von "Spiel mir das LIed vom Tod"
Die Verpackung dieses altren Filmes, die ganze Edition war so sexy verpackt und cool aufgemacht, und nun hast du alles nur noch
unsexy auf Platte oder im Stream. Der Sammlergedanke ist WEG. Ich merke schon das Filme in der neuen Generation keine Chance haben wenn
sie in den ersten 10 min nicht "Knallen" dann wird ausgemacht und der nächste geschaut. Das konnten wir nicht einfach so.
Es ist zum heulen....

"Ich habe sie den ganzen Abend von dahinten beobachtet...sie sind ein sehr attrativer Mann"
"Warum gehen sie nicht in die Ecke zurück und schauen weiter?"
Kevin Costner..coole Sau.
Murillo
die graue Eminenz
die graue Eminenz

Beitrag von Murillo »

Ok, danke für die Insider-Tipps. :beer:
An 4K hatte ich auch schon gedacht, aber die Bildschirme sind wirklich schweineteuer. Aber mal schauen.
Den Blu-Ray Gedanken schiebe ich dann erstmal beiseite, außer ich finde so einen Player mal für 5 EUR auf dem Wühltisch. :mrgreen:

Das mit dem Sammlergedanken finde ich auch schade.
So eine DVD/CD/Schallülattenhülle mit Booklet hat aber weiterhin seinen ganz eigenen Charme.
Ich habe ein ganzes Regal voll mit alten DVDs, die stehen da eigentlich alle nur zur Deko. Naja, aber imer noch besser als Zimmerpflanzen, die man gießen muss.
Dafür habe ich eine Schallplattensammlung, auf die ich regelmäßig zurückgreife. Da merkt man Stand heute den Soundunterschied gegenüber digitalen Formaten auf einer orderntlichen Anlage immer noch ganz gut.

"Wenn etwas klappt, ist es meistens nur Glück. Deshalb sollte man nie zuviel Ahnung von einer Sache haben" (alte japanische Programmiererweisheit)

Neulich im Waschsalon:
"Nachdem mir bereits "Network" sehr gut gefallen hat, gewinne ich langsam wirklich Respekt vor Sidney Lumet."
"Du unnützer nichtsbringender mittzwanziger Fliegenschiss bekommst "langsam" Respekt vor Sidney Lumet?"
Detlef P.
Der Auserwählte
Der Auserwählte

Beitrag von Detlef P. »

Ich finde es auch schade, aber das ist in der heutigen Zeit tatsächlich gang und gäbe geworden durch die Streams "durchzuzappen", wie es damals in unserer Generation viele schon beim Fernsehen gemacht haben.
Leider ist es so, dass Du die Dinge nicht mehr wirklich zu schätzen weißt, wenn Du sie rund um die Uhr und im Überfluss zur Verfügung hast. Wirklich traurig!

Das soll jetzt keine Wutrede oder ein Nachtrauern der guten alten Zeiten sein.
Ich wollte nur ebenfalls mitteilen, dass ich das Sammeln von DVDs (ja, bei mir sind es tatsächlich noch DVDs), also eines Mediums zum anpacken, wirklich vermisse, obwohl ich sagen muss, dass ich das teilweise immer noch tue.
Nur nicht mehr so intensiv wie früher.

Aber Filme oder Serien, die ich wirklich mag, hole ich mir immer noch.
Denn morgen könnten sie schon weg sein vom Streaming-Anbieter.
Aber zu Hause hast Du sie - wenn alles gut geht - ein Leben lang.
Zudem kannst Du eh nicht ALLES streamen.
Die modernen Sachen, klar. Aber was ist mit Klassikern?

Dieses Jahr habe ich an Halloween mit meiner besten Freundin "Tanz der Vampire" und "The Rocky Horror Picture Show" geschaut.
Beide gab es nirgendwo in der Flatrate, sodass ich sie mir tatsächlich auf Scheibe aus der Videothek - oder besser gesagt dem Filmverleih - geholt habe.

Die Leute fühlen sich zu sicher mit ihrem Streaming.
Ich bekomme aber immer mehr mit, dass echte Filmliebhaber entweder ZUSÄTZLICH streamen oder sich dem sogar komplett verweigern.
Genauso wie viele Musikliebhaber sich wieder oder immer noch Alben auf Vinyl holen.

"Willst Du etwas wissen, so frage einen Erfahrenen und keinen Gelehrten." (chin. Sprichwort)

"Die Seele ist das Schiff, Vernunft das Steuer und Wahrheit der Hafen." (türk. Weisheit)

"Der größte Feind des Wissens ist nicht Unwissenheit, sondern die Illusion, wissend zu sein." (Daniel J. Boorstin)

Wenn "2010" die Fortsetzung zu "2001" sein soll, dann ist "Sieben" das Prequel zu "8½". (Ich)

Las-Vegas-Ambiente :fuckU: (Insider)
Murillo
die graue Eminenz
die graue Eminenz

Beitrag von Murillo »

Murillo hat geschrieben: Fr 4. Dez 2020, 11:47 Ich spiel seit einiger Zeit mit dem Gedanken, mir einen Blu-Ray Player und ein paar dazu passende Blue-Ray Discs zuzulegen.
Aber ist das im Jahr 2020 überhaupt noch zeitgemäß?
Wir schreiben jetzt das Jahr 2025 und ich würde sagen, dass es zwar nicht mehr wirklich zeitgemäß ist, aber unter bestimmten Umständen schon noch Sinn machen kann, Blu-Rays zu erwerben und abzuspielen.
Einen Blu-Ray-Player habe ich zwar nie besessen und werde das aller Voraussicht nach auch nicht mehr tun, aber da mein PS5 Blu-Ray Discs abspielen kann geht mir das am Arsch vorbei.
Die allermeisten Blu-Rays, die man Stand 2025 im Laden kaufen kann, haben allerdings zu meinem Entsetzen fast immer nur 1K bzw. "Full HD" (1920x1080) Videoqualität, also keinerlei Vorteil gegenüber den Streaming-Angeboten. In einigen seltenen Fällen gibt es Blu-Rays mit 4K, die aber schweineteuer sind (hier in Ungarn umgerechnet mindestens 25 EUR). Diese werden zwar einerseits ihre Daseinsberechtigung (abgesehen von dem Sammlergedanken) ebenfalls früher oder später verlieren, sobald 4K auch beim Streaming immer mehr zum Standard wird.
Andererseits kann ich mir Stand heute vorstellen, in einigen wenigen Fällen eine 4K-Blu-Ray für bestimmten Sammlereditionen einiger meiner Lieblingsfilme zuzulegen. Aber wer weiß, wie lange 4K für meine Sehgewohnheiten überhaupt noch ausreichend ist... :lol:

Neulich im Waschsalon:
rickygorg1975
Neuling

Latest Temu Coupon Code 90% Off [ACW696499] For Existing Customers

Beitrag von rickygorg1975 »

Shopping online has never been more exciting with the Temu coupon code 90% off available for savvy shoppers. This code lets you enjoy incredible savings across a wide range of products.

The ACW696499 Temu coupon code is specially designed to offer maximum benefits for users in Europe, the USA, Canada, and the Middle East. With this code, you can unlock massive discounts and promotional offers on the Temu app and website.

If you are looking for Temu coupon code 2025 for existing customers and a Temu 90% discount coupon, you are in the right place. We ensure that both new and returning customers get unmatched value on their purchases.

What Is The Temu Coupon Code 90% Off?

The Temu coupon 90% off is a special promotional code that allows both new and existing customers to save big on Temu purchases. By using the 90% off Temu coupon code, you can enjoy significant price reductions on thousands of items.

Here’s how the ACW696499 code benefits you:

ACW696499 – Up to 90% off for new users, making your first purchase highly rewarding.

ACW696499 – 30% extra off for existing users on selected items, maximizing your savings.

ACW696499 – Flat 100€ off for new Temu users on their first purchase.

ACW696499 – 100€ coupon pack for multiple uses across different products.

ACW696499 – Extra 100€ off promo code for existing customers and 100€–300€ coupon for European users.

Temu Coupon Code 90% Off For New Users

New users can get the highest benefits if they use the Temu coupon 90% off on their first purchase. Even if you are an existing user, the Temu coupon code 90 off for existing users ensures extra savings.

Here are five ways ACW696499 benefits new customers:

ACW696499 – Flat 90% discount for new users on their first order.

ACW696499 – 100€ coupon bundle for new customers to use across the app.

ACW696499 – Up to 100€ coupon bundle for multiple uses on different products.

ACW696499 – Free shipping to 68 countries worldwide.

ACW696499 – 100€–300€ coupon discount vouchers and an extra 30% off for first-time users.

How To Redeem The Temu 90% Off Coupon Code For New Customers?

Using the Temu 90% off coupon is simple. Follow these steps to apply your Temu 90 off coupon code:

Open the Temu app or website and log in as a new user.

Browse your favorite products and add them to the cart.

Navigate to the checkout page and select “Apply Coupon.”

Enter the ACW696499 code and click “Apply.”

Enjoy your Temu 90% off discount immediately.

Temu Coupon Code 90% Off For Existing Users

Existing customers are not left behind with this amazing offer. The Temu 90 off coupon code and Temu coupon code for existing customers give you extra savings on your next purchases.

Here’s how ACW696499 helps existing users:

ACW696499 – 90% discount for existing Temu users on selected items.

ACW696499 – 100€ coupon bundle for multiple purchases.

ACW696499 – Free gift with express shipping all over Europe.

ACW696499 – Extra 90% off on top of existing discounts.

ACW696499 – Free shipping to 68 countries.

How To Use The Temu Coupon Code 90% Off For Existing Customers?

Follow these steps to apply the Temu coupon code 90 off as an existing user:

Open the Temu app and log in with your account.

Select products you wish to purchase and proceed to checkout.

Click on “Apply Discount Code” and enter your ACW696499 code.

Review your discounted total and confirm your order.

The Temu discount code for existing users will be applied instantly.

How To Find The Temu Coupon Code 90% Off?

To get verified and working Temu coupon code 90% off first order, subscribe to Temu’s newsletter for regular updates. Additionally, the latest Temu coupons 90 off can be found on trusted coupon websites and Temu’s social media pages.

How Temu 90% Off Coupons Work?

The Temu coupon code 90% off first time user directly reduces the price of selected items by up to 90%. By entering the Temu coupon code 90 percent off at checkout, the discount is applied instantly, making high-value items more affordable for both new and existing customers.

How To Earn 90% Off Coupons In Temu As A New Customer?

You can earn Temu coupon code 90% off as a new customer by signing up and making your first purchase. The Temu 90 off coupon code first order ensures you get maximum benefits, including free shipping, bundle deals, and special discounts on popular items.

What Are The Advantages Of Using Temu 90% Off Coupons?

Using the Temu 90% off coupon code legit offers multiple advantages:

90% discount on the first order.

100€ coupon bundle for multiple uses.

75% discount on popular items.

90% off for existing Temu customers.

Up to 90% off on selected items.

Free gift for new users.

Free delivery to 68 countries.

Temu Free Gift And Special Discount For New And Existing Users

By using the Temu 90% off coupon code or 90% off Temu coupon code, customers enjoy extra perks. Here’s what ACW696499 offers:

ACW696499 – 90% discount for the first order.

ACW696499 – Extra 30% off on any item.

ACW696499 – Free gift for new Temu users.

ACW696499 – Up to 75% discount on any item on the Temu app.

ACW696499 – Free gift with free shipping in 68 countries, including the UK.

Pros And Cons Of Using Temu Coupon Code 90% Off

Pros:

Huge discounts on first and multiple orders.

Extra savings for existing customers.

Free shipping to multiple countries.

Access to bundle deals and free gifts.

Easy redemption on app and website.

Cons:

Discounts may only apply to selected products.

Coupons cannot be combined with other promotions.

Some items may have limited availability.

Terms And Conditions Of The Temu 90% Off Coupon Code In 2025

Our Temu coupon code 90% off free shipping and Temu coupon code 90% off reddit comply with the following terms:

The coupon code has no expiration date.

Valid for both new and existing users in 68 countries.

No minimum purchase requirements are needed.

Applicable on selected items only.

Cannot be combined with other promotions or discounts.

Final Note

The Temu coupon code 90% off allows shoppers to enjoy massive savings and promotional benefits effortlessly. By using this code, you unlock a world of affordable shopping across multiple product categories.

With the Temu 90% off coupon, both new and existing users can enjoy exclusive offers, free gifts, and additional discounts. Make your online shopping experience more rewarding today.

FAQs Of Temu 90% Off Coupon

Q1: Can I use the Temu coupon code 90% off multiple times?
A1: Yes, some coupon bundles allow multiple uses, especially the ACW696499 code, for both new and existing users.

Q2: Is the Temu coupon code 90 off valid in Europe?
A2: Absolutely! The ACW696499 code is designed for users in Europe, the USA, Canada, and the Middle East.

Q3: Do new users get more benefits than existing users?
A3: Yes, new users can enjoy flat 90% discounts, free shipping, and 100€ coupon bundles. Existing users also get special discounts.

Q4: Are there any minimum purchase requirements for Temu coupons?
A4: No, our coupons have no minimum purchase requirement and can be used on selected items without restrictions.

Q5: How do I find the latest Temu 90% off coupons?
A5: Subscribe to Temu newsletters, visit social media pages, or trusted coupon websites to access the latest and verified coupons.

Antworten